Pengikut

Khamis, 26 Februari 2009

TipCam 2.2

Program: TipCam2.2
Kegunaan: Rakam Video untuk Desktop Computer?

Korang pernah tengok video2 tutorial kat Youtube yg capture direct dari skrin pc? Cara ni memang yang paling mudah untuk belajar sesuatu program kan? contohnya macam editing gambar, animation dan benda2 merepek lain yang aku sendiri tak sempat nak tengok kat Youtube tu. hari ni aku cari software untuk capture skrin komputer aku and aku jumpa TipCam2.2 ni.

DOWNLOAD TIPCAM

kat download link tu ada tulis la apa specialnya menatang ni, specification and bla bla bla... korang gi baca sendiri la. so, bila dah download tu, korang install je la. senang, klik next, next, next aje. takyah risau, takde nye meletup pc kalau buat camtu. ok, aku kasik step nak guna TipCam ni.

1- Bila dah install, korang kena set kan location untuk save video, format video, saiz video. ni ikut suka korang lah kan nak set mcm mana. senang je, pakai radio button.


ni aku buat ikut setting yg aku suka ler...



ni plak main tekan next je... takyah nak pikir2 login ke ape ke..


lastly, pilih resolution.. aku amik rendah je sebab nak upload kat web... takmo berat2... korang pun takyah tunggu lama2 kan... hahaha... then click Finish.

2- Bila dah setting semua tu, korang akan nampak satu toolbox yg amat simple dan familiar. sebab toolbox tu sama dgn DVD player nye control panel.


korang view le video pendek ni.. senang je.. simple!

3- ok program tu dah boleh pakai skarang. korang rekod la apa2 yg korang suka tp jangan lupa hit button RECORD tu plak! korang try ler rekod apa2... bukak Paint ka... pi lukis2 skit.. then bila dah abes, hit STOP.

4- program tu akan automatik save kat komputer, temporarily lah kan. so, korang boleh view balik apa yg korang record td. macam mana? press je la PLAY tu.

5- last step, jgn lupa SAVE!

p/s: sori le kalau ade yg tak paham... aku bukan pandai sgt bab2 explain ni... faz, ok ke melayu aku? hahaha... jgn gelak!

-tash-

5 ulasan:

Faz Fazrin berkata...

takleh blah, aku time aku download, file dia, utipusetup..wakakakaka

Natasha berkata...

tu la... aku pun nak tergelak gak... u tipu!!!!! auwww.. hahaha...

kizari berkata...

aa..thx ya....mmg menjadi..hehe

Faz Fazrin berkata...

menjadi erk, tgk la, sapa yg ajar, cik tasha miawww miawwww

Natasha berkata...

apa plak miaw2... ampeh... aku bukan miaw2 ok... ang tu yg auw auw...

Bicikut - IT'S NEVER TOO LATE TO CHANGE YOUR LIFE