Pengikut

Rabu, 22 Julai 2009

Download video utube, tv3, tv9

aku nak tunjukkan, cara paling senang nak download video, dari utube, tv3, tv9 dan apa jenis website yg ada video.
  1. Download real player
  2. install real player( nak kena ajar gak ke )
  3. dah siap install.
  4. buka website yg ada video( yg korang nak download la )
  5. klik gambar tu klu tak nampak, nampak kan 'button download this video'
  6. klik situ, video akan didownload secara automatik, dan di simpan di
  7. C:\Users\fazrin\Videos\RealPlayer Downloads
  8. senang cakap, kat my documents la, dalam folder video\realplayer downloads.
  9. video di simpan dalam bentuk FLV.
UPDATE: Download Video Clip Def Leppard (8:04 minit) hanya ambil masa 3:15 minit sahaja. laju la, compared dgn loading time.

14 ulasan:

Natasha berkata...

mengongnya faz... aku jd bahan!

Unknown berkata...

Thanks, banyak maklumat pasal It kat sini.teruskan usaha korang...

Natasha berkata...

ijoks ni sapa ya?

Tanpa Nama berkata...

http://catchvideo.net @ http://onlinevideoconverter.com >>>yang ni x yah download...tp..xtau la y ni dah ada org habaq x...:-)

Tanpa Nama berkata...

ops..bkn xyah download....xyah install la...soryy

Natasha berkata...

adakah ini anonymous yg sama seperti komen di domain name? hehe...

Faz Fazrin berkata...

aku pun heran, tak reti letak namo ko"?

Natasha berkata...

besok aku buat tutorial mcm mana nak letak nama kat komen lah!

Izo berkata...

Guna plugin downloadhelper kat firefox lagi la senang bob..xgaduh nak install real player..Sebab real player rasa macam dah tak relevan dah..Huhuhu..

Faz Fazrin berkata...

aku memang guna benda tu gak,
tgk dalam entry plug in firefox.

ni aku post, sebab senang, klu yg tu, aku takut org tak faham. lagi pun ada yg guna ie.

Tanpa Nama berkata...

yup...memang y sama...huhu...sajer jer nak jd Anonymous...
bagus gak kalau cik Natasha nak buat tutorial tu...maybe ada y tak tahu..:-)

Natasha berkata...

lorr anonymous apsal nak remain anonymous? adeh... menaikkan curiousity aku je... haha.... kalau aku buat tutorial tu, baik pencen tenet je la... kah kah kah

myhardday berkata...

ak cma nak bri pndpt...
korang gna downloadhelper dan install kat firefox..

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3006

lps 2 gma download manager spaya download krg bleh resume klo ade masalah..
ak cdgkan flashget..

www.flashget.com

Faz Fazrin berkata...

tq bro, kongsi ilmu sama2

Bicikut - IT'S NEVER TOO LATE TO CHANGE YOUR LIFE