Pengikut

Selasa, 17 Mac 2009

Garmin voice Bahasa melayu

ni betul2 org melayu buat bukan indon
tapi nak download, kena register kat sini. atau minta kat ym aku. ni ada mamat ni buat..

Saya mendapat banyak request daripada ramai org (luar forum) yang memerlukan GMXT Voice Bahasa Melayu. Setakat yang ada adalah Bahasa Indon. , Pening sikit nak guna, tak kurang juga yg dapat komen negatif daripada isteri-isteri & aweks tentang suara-suara perempuan tu yg "agak menghairahkan", (hahahahaha )

Tapi atas desakan ramai kekawan, maka saya mengambil inisiatif membuat satu suara GMXT dalam bahasa melayu. Saya dah siap rename kepada "Deutsch__.vpm", bahasa yg saya pasti tak pernah akan kita gunakan. Apa yg perlu dibuat, cuma unrarkan fail & copy fail tersebut ke dalam folder Garmin\Voice, kemudian masuk setting-audio dan select la voice Deutsch tu. Sila cuba dan beri komen agar dapat diperbaiki.
(tang suara tu takyah la komen, mamat tu boleh la dapat kad hijau AF, tapi tak dapat la masuk final 12. Tapi dia je yg sudi sumbang suara setakat ni )

Kualiti tu agak kurang sikit (stereo quality tapi dimonokan, noise dah dibersihkan, cuma tak umphh je), tapi bole pakai la. Maklumlah saya cuma guna komponen mic biasa sahaja, takdak mic dan suasana "Studio Quality" macam suara "English American" tu. Tapi Insya Allah saya akan cuba perbaiki (selepas 5 kali mencuba, akhirnya berjaya).

Saya bercadang nak buat satu dalam versi Loghat Kelate & Ganu (memandangkan saya kat Kuantan skrg ni), tapi takdak org yg aku kenal sudi nak tawarkan suara. Bab teks & macamna nak buat semua aku ada.


Bab, teks dalam bahasa melayu, akan mengambil masa sikit, saya masih lagi mengkaji kaedah yg terbaik untuk saya buat.

New GMXT Voice: Bahasa Melayu!!! - Jomheboh.com.my
Voice

27 ulasan:

Natasha berkata...

faz kalau nak record dlm studio boleh ja guna lab kat kolej aku... jom lah... hahaha...

Unknown berkata...

guna suara hang ye?hahaha

Natasha berkata...

guna suara aku... boleh ja... tp pastu convert la... bukan org tau pun... hahahha....

Unknown berkata...

ahahhaa

fzone berkata...

terbaekk!!!

Tanpa Nama berkata...

salam.. hye.. aku nak cuba la..
suara garmin dlm bahasa melayu..
kl boleh send la kat email aku pronextz@gmail.com terima kasih ok
:)

Admin IT berkata...

kalo da xde org nak sumbang suara utk dialet kelate...aku ley je bagi...hahaha...aku pior kelate nye..konferm2 best lah..wakakka

Admin IT berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Faz Fazrin berkata...

hahaaha boleh jee

mamn berkata...

bro..benda ni dah xleh donlod ker :-)

Tanpa Nama berkata...

wehh....aku nak test jgk...
anto la kat email aku
wan_peace66@yahoo.com

wan_peace™ berkata...

wehh....aku nak test jgk...
anto la kat email aku
wan_peace66@yahoo.com

mdnoor berkata...

salam bro, saya pun nak gak garmin voice dlm bhasa melayu tu. anything tlg email ke saya di jusmate5hpm@yahoo.com . TQ

Hasma berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Hasma berkata...

salam bro, kawe pon nok jugok voice malay ni. hasma84@gmail.com

Tanpa Nama berkata...

salam.i pun nak gak emel .
fagh81@gmail.com

Faz Fazrin berkata...

minta maaf semua, file suara melayu tu dah hilang dalam simpanan saya, nanti saya cari semula

Tanpa Nama berkata...

bro saya pun nak... email saya... b01sks08f014@gmail.com

Ashraff berkata...

cam best je...
emailkan kat aku
acap007@gmail.com

tq

Tanpa Nama berkata...

nak try jugak la...

rapala_klasik@yahoo.com

tq..

Tanpa Nama berkata...

tlg send kat email :
wysmsi@yahoo.com

Tanpa Nama berkata...

tlg send kat email:
anne_nef@yahoo.com

Helmi Bin Hasim berkata...

salam, tolong send jgk pada saya helmi44@gmail.com

Tanpa Nama berkata...

bro kawe pong nok gok email kawe khairulkelisa@yahoo.com

wakanabeb_22 berkata...

aku nak jgk bleh x?wakanabeb_22@yahoo.com

Tanpa Nama berkata...

mintak tlg jgak,,
send kat riefradinz@yahoo.com

dyg.nurul berkata...

macam bes je.. bley tolong email kat saya x? send kt apelishes@gmail.com
thx k...

Bicikut - IT'S NEVER TOO LATE TO CHANGE YOUR LIFE