Pengikut

Khamis, 19 Mac 2009

IEXPLORER 6

Program: IEXPLORER 6
Kegunaan: Tips utk bagi laju skit loading.

Bagi pengguna dan penggemar iexplorer, aku ada satu cara yang sangat simple utk melajukan loading page korang. tp kalau korang pakai dial-up tu aku mintak maap awal2 la...

1- klik kat Internet Explorer dan bukak mana2 page yang korang suka. perhatikan kadar loading page tu.
2- pegi kat root directory(slalunya C drive le).



3- klik kat folder DOCUMENTS AND SETTINGS.



4- bukak folder USERNAME korang.



5- bukak folder USERDATA.



6- close IE sebelum buat apa2.
7- copy index.dat kat mana2. (kalau pc tiba2 buat hal ke karang, kan senang ada back up).
8- rename INDEX.DAT ke INDEX.OLD



9- log off pastu log on balik. takyah restart pun. simple!
10- ape lagi, pegi test IE korang.

aku dah test td, pc aku still boleh bernyawa lagi. lol...

p/s: aku fanatik firefox dan google chrome! haha...

-tash-


2 ulasan:

Unknown berkata...

aku fanatik fire fox gak, wahahahaha.

Natasha berkata...

tau takpa... hahaha... tp kalau buat editing website aku suka opera... semua aku enable... firefox ni aku block2 skit...

Bicikut - IT'S NEVER TOO LATE TO CHANGE YOUR LIFE