- Download the latest version of launch manager for vista on acer website.
- Extract zip file to a folder.
- Find the setup.exe file.
- Right click on setup.exe -> properties -> compatibility -> run this program in compatibility mode for Windows Vista.
- Click on security tab -> Edit -> set full control for all groups and users.
- Run setup.exe again and it will allow you to install the launch manager.
Hope this useful.
tq forum
Pengikut
Isnin, 27 Julai 2009
Sabtu, 25 Julai 2009
Tukar Layout Blogger & Save Widget
Benda yg diperlukan:
1 - tahap kesabaran yg agak tinggi.
2 - layout XML baru. download je. aritu Faz ada bagi list dlm ni, sila rujuk.
3 - Account blogspot? kalau takdak, takyah susah2 baca tutorial ni.
Bosan dgn layout blogger? tp malas nak tukar layout baru, coz widget kene delete? meh aku tunjuk camana nak selamatkan widget and bergaya dgn layout baru. sebelum tu....

Mana2 widget yg asalnya dari BLOG LIST mcm dlm gambar tu, baik back up siap2. mmg tak boleh retrieve. Widget mcm LINK LIST, LIST dan HTML/JAVASCRIPT boleh diselamatkan dgn cara di bawah.
Back up:
1 - pilih layout yg korang suka....
2 - mula2 klik LAYOUT then EDIT HTML
3 - pastu klick kat Download Full Template. selamatkan template asal... kalau2 ada error ke karang... selamba ja boleh restore balik... AGAIN, kecuali widget BLOG LIST. hehehe...
4 -pastu, kena backup plak WIDGET CODE. ni paling penting... segala macam widget yg kumpul dari mula2 blogging sampai skarang, kalau ilang mmg menangis woo... aku tau... sebab aku penah ilang! ok... step ni mmg menyampah skit.. kena scroll code template tu... cari code yg bermula dgn b:widget
5 - ok... copy masuk notepad, atau apa2 pad yg ko suka...contoh:
1 - masih dekat EDIT HTML; klik BROWSE, ambik template yg ko dah download td, pastu klik UPLOAD
2 - ok next... SGT PENTING! BACA BETUL2... silap jgn salahkan aku! akan keluar amaran: Widgets are about to be deleted Klik CANCEL! diulangi, klik CANCEL!
kalau tak... ilang la widget tu... kalau dah TER click CONFIRM AND SAVE, sila tutup je tutorial ni dan mula menangis.
3 - ok utk yg bijak pandai... yg ikut tutorial aku ni... sila proceed... sekarang, lagi skali, keja menyampah, scroll kat code tu... cari code utk widget... slalunya dia mcm ni:
4 - ok aku dah jumpa... fuh... 30 saat jugak nak scroll tu... hehe... so skarang, copy ja widget yg korang save td dan paste di dalam code tu... buat je line baru, then paste. lepas tu, SAVE TEMPLATE!
kalau korang tak buat silap, ikut betul2 tutorial ni... konpem menjadi punya.
kalau tak sure nak paste kat mana, or ada error klua, copy error tu, mai tanya kat ruang komen. sebelum tu jgn save apa2...
ATAU
kalau betul2 tak sure... boleh mai tanya dulu nak paste kat mana. lebih baik bertanya, dr hilang widget!
Kalau masa proses diatas... widget tu hilang, selalunya widget BLOG LIST, boleh guna cara yg Faz ajar aku. aku malas nak taip dah. kalau TER hilang widget, tulis kat komen. nanti aku guide kan. hahaha.
p/s: widget aku hilang semalam sebab aku tatau BLOG LIST tu tak boleh copy ikut cara di atas. 5 jam jugak buat balik semua. jadikan PENGAJARAN. kah kah kah. Faz, betulkan angin rajin aku dah mai?
-tash-
1 - tahap kesabaran yg agak tinggi.
2 - layout XML baru. download je. aritu Faz ada bagi list dlm ni, sila rujuk.
3 - Account blogspot? kalau takdak, takyah susah2 baca tutorial ni.
Bosan dgn layout blogger? tp malas nak tukar layout baru, coz widget kene delete? meh aku tunjuk camana nak selamatkan widget and bergaya dgn layout baru. sebelum tu....
WARNING: HANYA WIDGET LIST DAN HTML SAJA YG BOLEH DISELAMATKAN

Mana2 widget yg asalnya dari BLOG LIST mcm dlm gambar tu, baik back up siap2. mmg tak boleh retrieve. Widget mcm LINK LIST, LIST dan HTML/JAVASCRIPT boleh diselamatkan dgn cara di bawah.
Back up:
1 - pilih layout yg korang suka....
2 - mula2 klik LAYOUT then EDIT HTML
3 - pastu klick kat Download Full Template. selamatkan template asal... kalau2 ada error ke karang... selamba ja boleh restore balik... AGAIN, kecuali widget BLOG LIST. hehehe...
4 -pastu, kena backup plak WIDGET CODE. ni paling penting... segala macam widget yg kumpul dari mula2 blogging sampai skarang, kalau ilang mmg menangis woo... aku tau... sebab aku penah ilang! ok... step ni mmg menyampah skit.. kena scroll code template tu... cari code yg bermula dgn
5 - ok... copy masuk notepad, atau apa2 pad yg ko suka...contoh:
**************************
Tukar template:1 - masih dekat EDIT HTML; klik BROWSE, ambik template yg ko dah download td, pastu klik UPLOAD
2 - ok next... SGT PENTING! BACA BETUL2... silap jgn salahkan aku! akan keluar amaran: Widgets are about to be deleted Klik CANCEL! diulangi, klik CANCEL!
kalau tak... ilang la widget tu... kalau dah TER click CONFIRM AND SAVE, sila tutup je tutorial ni dan mula menangis.
3 - ok utk yg bijak pandai... yg ikut tutorial aku ni... sila proceed... sekarang, lagi skali, keja menyampah, scroll kat code tu... cari code utk widget... slalunya dia mcm ni:
4 - ok aku dah jumpa... fuh... 30 saat jugak nak scroll tu... hehe... so skarang, copy ja widget yg korang save td dan paste di dalam code tu... buat je line baru, then paste. lepas tu, SAVE TEMPLATE!
kalau korang tak buat silap, ikut betul2 tutorial ni... konpem menjadi punya.
kalau tak sure nak paste kat mana, or ada error klua, copy error tu, mai tanya kat ruang komen. sebelum tu jgn save apa2...
ATAU
kalau betul2 tak sure... boleh mai tanya dulu nak paste kat mana. lebih baik bertanya, dr hilang widget!
hasil blog, tp belum siap letak widget. klik gambar utk lihat full.
RESCUE 911 Kalau masa proses diatas... widget tu hilang, selalunya widget BLOG LIST, boleh guna cara yg Faz ajar aku. aku malas nak taip dah. kalau TER hilang widget, tulis kat komen. nanti aku guide kan. hahaha.
p/s: widget aku hilang semalam sebab aku tatau BLOG LIST tu tak boleh copy ikut cara di atas. 5 jam jugak buat balik semua. jadikan PENGAJARAN. kah kah kah. Faz, betulkan angin rajin aku dah mai?
-tash-
Jumaat, 24 Julai 2009
new h@ck noki@ phone
I've just found out this new method from neighborhood forum and some folks have already confirmed this hack works on following devices:
While some others ARE reported unh@ckable by this method
Confirmed doesn't work with:
KNOWN ISSUES:
The lists above are generated from member feedbacks, should you found any wrong informations, please reply to this thread or pm me.
FOLLOW THE INSTRUCTION EXACTLY AS IT WAS WRITTEN
USE ONLY THE ATTACHED FILES, THE ATTACHED FILES ARE ALREADY SPECIFICALLY MODIFIED TO COMPLY WITH THE FOLLOWING H@CKING STEPS
What you'll need to provide yourself:
if you see errors when doing steps above, you will need to copy installserver.exe from drive Z:\sis\bin\installserver.exe to C:\sis\bin\installserver.exe manually.
ALL CREDIT TO abgnokia@SF,
Please confirm whether this h@ck is working on your phone, try to do it yourself. Instead of spewing trash such as:
"does this work on my blah blah..?"
"have anyone tried this in blah blah..?
Make sure you include your complete firmware version number.
I'll update the h@ckable list periodically.
I'm not the the one who create this method, I'll suggest you to come directly to the official thread if you want to ask questions (read txt file inside attachment).
Note: if you have any plan to leech this guide by copy-paste-ing to other forum, please include the author's name (abgnokia), kindly respect him/her, and I don't care about my name, I just wanna sharing, no more and no less.
- Nokia N79 v30.011.051.1
- Nokia 6220c v5.15
- Nokia E75 v110.48.125
- Nokia N97 v11.0.021.209.04* (tnx to leetut & takt29)
- Nokia E71 v300.21.012 (tnx to frastgr)
- Nokia N78 v30.011 (tnx to andre128)
- Nokia 5730XM v100.48.122 (tnx to Vampiro1306)
- Nokia N85 v30.19
- Nokia N86 v11.043 (tnx to deryl)
- Nokia N97 V11.0.021.C01.01 (tnx to leogoto)
- Nokia 5800XM V30.0.011 (tnx to leug78)
While some others ARE reported unh@ckable by this method
Confirmed doesn't work with:
- Nokia N96 v30 (Thanks to ugur35) (use this instead (tnx to navijic).
- Nokia E51 v400.34.011 (tnx to Mr. Angel)
- Nokia 5630XM v11.020 (tnx to n8gr)
KNOWN ISSUES:
- Several users have reported that they were unable to install any application after the hack applied. the solution is to disable SWIPOLICYPATH patch in ROMPatcher. (tnx to andre128)
- On Nokia N97 v11.0.021.209.04, Rompatcher patches c2z and SwitchOFFRestart cannot be enabled (tnx to takt29)
- Open4all patch should be turned off before playing N-Gage games. (tnx to Vampiro1306)
The lists above are generated from member feedbacks, should you found any wrong informations, please reply to this thread or pm me.
FOLLOW THE INSTRUCTION EXACTLY AS IT WAS WRITTEN
USE ONLY THE ATTACHED FILES, THE ATTACHED FILES ARE ALREADY SPECIFICALLY MODIFIED TO COMPLY WITH THE FOLLOWING H@CKING STEPS
What you'll need to provide yourself:
- Certificate with 17 capabilities (like OPDA's one)
- Signer to sign the sisx file
- Decent 3rd party filemanager
- Install your favourite file manager; X-plore & Y-Browser are recommended (skip this step if you already have it installed).
- Sign & Install Mapdrives
- Sign & Install ROMPatcher
- Sign & Install Y_browser or X-plore
- Run Mapdrives (Mapdrives will map drive A:\ to c:\sys\bin with rw access!)
- Put files under "Copy_to_A" folder to A:\
- Uninstall Mapdrives
- Restart your device
- Open ROMPatcher, apply open4all.rmp, ChangeSWIpolicyPath.rmp* & Installserver_FP2.rmp
- H@CKED (if you're lucky enough, sorry if you aren't
if you see errors when doing steps above, you will need to copy installserver.exe from drive Z:\sis\bin\installserver.exe to C:\sis\bin\installserver.exe manually.
ALL CREDIT TO abgnokia@SF,
Please confirm whether this h@ck is working on your phone, try to do it yourself. Instead of spewing trash such as:
"does this work on my blah blah..?"
"have anyone tried this in blah blah..?
Make sure you include your complete firmware version number.
I'll update the h@ckable list periodically.
I'm not the the one who create this method, I'll suggest you to come directly to the official thread if you want to ask questions (read txt file inside attachment).
Note: if you have any plan to leech this guide by copy-paste-ing to other forum, please include the author's name (abgnokia), kindly respect him/her, and I don't care about my name, I just wanna sharing, no more and no less.
atau http://rapidshare.com/files/258942105/Files4Hack.rar
sumber http://www.ipmart-forum.com/showthread.php?t=381610&page=3
Khamis, 23 Julai 2009
Tolong buat undian di sebelah kanan
kami sedang mencari nama sesuai, utk nama domain blog ini.
ciri2:
ciri2:
- tak skema.
- mudah di ingati.
- ringkas.
Rabu, 22 Julai 2009
Download video utube, tv3, tv9
aku nak tunjukkan, cara paling senang nak download video, dari utube, tv3, tv9 dan apa jenis website yg ada video.
- Download real player
- install real player( nak kena ajar gak ke )
- dah siap install.
- buka website yg ada video( yg korang nak download la )

- klik gambar tu klu tak nampak, nampak kan 'button download this video'
- klik situ, video akan didownload secara automatik, dan di simpan di
- C:\Users\fazrin\Videos\RealPlayer Downloads
- senang cakap, kat my documents la, dalam folder video\realplayer downloads.
- video di simpan dalam bentuk FLV.
Selasa, 21 Julai 2009
cadangkan aku nama domain, plz
oleh kerana blog http://diysteps.blogspot.com sudah lama bertapak, dah byk info di dalamnya,
tadi izo ingatkan aku(x class mate) aku rasa, lebih baik aku amik domain, supaya post2 didalamnya selamat,
dan tidak di ban, atau di delete oleh pihak google. so aku perlukan cadangan dari korang semua.
link asal : http://diysteps.blogspot.com
http://www.diysteps.com <--sudah diambil org so aku kena pilih nama domain lain, ada apa2 cadangan? bagi la byk mana pun nama.
boleh post ke ruangan komen, cadangan amat2 di alu alukan.
klu boleh, yg mudah diingat.bahasa melayu lagi bagus.
harga dan kelebihan:
• One year domain registration for $10
• Private domain registration to protect against spam at no extra cost
• Full DNS control and domain management
• Automatically configured to work with Google services
• Email, calendar, instant messaging, web pages and more also at no extra charge
tadi izo ingatkan aku(x class mate) aku rasa, lebih baik aku amik domain, supaya post2 didalamnya selamat,
dan tidak di ban, atau di delete oleh pihak google. so aku perlukan cadangan dari korang semua.
link asal : http://diysteps.blogspot.com
http://www.diysteps.com <--sudah diambil org so aku kena pilih nama domain lain, ada apa2 cadangan? bagi la byk mana pun nama.
boleh post ke ruangan komen, cadangan amat2 di alu alukan.
klu boleh, yg mudah diingat.bahasa melayu lagi bagus.
harga dan kelebihan:
• One year domain registration for $10
• Private domain registration to protect against spam at no extra cost
• Full DNS control and domain management
• Automatically configured to work with Google services
• Email, calendar, instant messaging, web pages and more also at no extra charge
Model laptop yg selalu bermasalah
aku rasa aku nak share ngan korang.
tiap2 hari aku online, skrg dah nak masuk 4 tahun. aku nak share kan korang sket..
aku slalu jadi tempat bertanya tentang laptop or komputer.
paling byk masalah org tanya, adalah pengguna laptop HP compaq, antaranya:
acer, dell, toshiba, dan lain2
aku dah guna 2 laptop acer, sampai sekarang 2-2 tiada masalah,
dan aku pernah belikan 2 laptop acer utk org, juga tiada masalah,
ha satu lagi, kenapa org bodoh takut on laptop lama2, sah sah laptop direka utk bertahan lama,
klu tak, baik tak payah buat kipas, bila panas je tutup...camtu?
klu nak beli benda jenis panas kena tutup beli la serika baju ke, dapur gas ke.
klu kita on lama mana pun, suhu laptop takkan berubah, sebab kipas tu sentiasa bagi pengaliran udara. kecuali kipas rosak.
laptop aku dan abah(guna AMD yg org slalu kata cepat panas) aku tutup hanya dalam perjalanan pergi dan balik ke tempat kerja..klu cuti seminggu, maka seminggu la tak tutup, suhu 67 - 70, tanpa kipas tambahan,tak rosak pun?
aku tak suruh korang beli acer.
aku cuma share pengalaman, so pepandai la korang pilih laptop yg patut di beli, kalau nak beli la.
++ kat rumah, abah aku buat part time repair komputer, laptop compaq dan HP jugalah tempat pertama yg byk masalah dan selalu rosak.
sori HP, aku bukan nak kondem, tapi ni hakikat, mungkin ramai org kata kau bagus, sebab apa? iklan kat tv je lebih kut...lalalala
sori gak pengguna HP, aku cerita berdasarkan pengalaman.
pada pandangan aku, klu nak beli laptop skrg, cari la yg 12 inci, tak payah guna 10 inci, prossesor atom, harap gaya je lebih.
#aku post ni, sebab tadi shah subaru minta cadangan nak beli laptop apa. ramai sgt tanya, so lepas ni tak payah aku jawab lagi klu org tanya..hahaha bagi je link ni.
korang nak percaya atau tidak, PM la
*PM=pegi mampos
mungkin aku sedikit emo, tapi memang aku emo bila org tanya aku, aku cakap dia tak percaya.
klu tak percaya, lain kali jgn bertanya. aku tak pernah menghalang korang nak beli laptop apa pun, tapi ' if u don't trust me, don't ask me '
***setelah aku post benda ni dalam masa 8 jam di sini dan sini dan juga di facebook , ni komen2 yg aku terima***
tiap2 hari aku online, skrg dah nak masuk 4 tahun. aku nak share kan korang sket..
aku slalu jadi tempat bertanya tentang laptop or komputer.
paling byk masalah org tanya, adalah pengguna laptop HP compaq, antaranya:
- screen rosak
- driver tiada
- driver susah cari
- spare part mahal
- spare part susah cari
- last2 buang camtu
acer, dell, toshiba, dan lain2
aku dah guna 2 laptop acer, sampai sekarang 2-2 tiada masalah,
dan aku pernah belikan 2 laptop acer utk org, juga tiada masalah,
ha satu lagi, kenapa org bodoh takut on laptop lama2, sah sah laptop direka utk bertahan lama,
klu tak, baik tak payah buat kipas, bila panas je tutup...camtu?
klu nak beli benda jenis panas kena tutup beli la serika baju ke, dapur gas ke.
klu kita on lama mana pun, suhu laptop takkan berubah, sebab kipas tu sentiasa bagi pengaliran udara. kecuali kipas rosak.
laptop aku dan abah(guna AMD yg org slalu kata cepat panas) aku tutup hanya dalam perjalanan pergi dan balik ke tempat kerja..klu cuti seminggu, maka seminggu la tak tutup, suhu 67 - 70, tanpa kipas tambahan,tak rosak pun?
aku tak suruh korang beli acer.
aku cuma share pengalaman, so pepandai la korang pilih laptop yg patut di beli, kalau nak beli la.
++ kat rumah, abah aku buat part time repair komputer, laptop compaq dan HP jugalah tempat pertama yg byk masalah dan selalu rosak.
sori HP, aku bukan nak kondem, tapi ni hakikat, mungkin ramai org kata kau bagus, sebab apa? iklan kat tv je lebih kut...lalalala
sori gak pengguna HP, aku cerita berdasarkan pengalaman.
pada pandangan aku, klu nak beli laptop skrg, cari la yg 12 inci, tak payah guna 10 inci, prossesor atom, harap gaya je lebih.
#aku post ni, sebab tadi shah subaru minta cadangan nak beli laptop apa. ramai sgt tanya, so lepas ni tak payah aku jawab lagi klu org tanya..hahaha bagi je link ni.
korang nak percaya atau tidak, PM la
*PM=pegi mampos
mungkin aku sedikit emo, tapi memang aku emo bila org tanya aku, aku cakap dia tak percaya.
klu tak percaya, lain kali jgn bertanya. aku tak pernah menghalang korang nak beli laptop apa pun, tapi ' if u don't trust me, don't ask me '
***setelah aku post benda ni dalam masa 8 jam di sini dan sini dan juga di facebook , ni komen2 yg aku terima***
Munirah Abd said...- fazrin aku setuju!!!!!!!!!!!!!


- farah wahidah bt abd wahab said
- uwawawa...mmg pun .. lappy fa hp compaq, baru guna setahun, hard disk kena tukar baruuu... uwawawa
Isnin, 20 Julai 2009
YM 10 dah keluar
setelah sy mencuba......
- lebih menarik
- lebih stabil
- ada video call(menarik) - video tak sangkut2
- sapot voice confrence
- cantik
- ada update status macam facebook, bila ada org update status, akan keluar di tepi.
- masih boleh gunakan winamp status
- try la sendiri..............................wakakkakakakaa
1. doesnt work with YTK
2. only can call to the same version
3. YM 10 ke YM8/9 ...tak masuk...ringing pn tkde...
hope semua dapat tukar ke version 10 supaya tiada masalah.
utk vista sahaja download
utk Xp & vista download
uninstall ym lama, install ym baru ni
selamat mencuba , komen la sikit...
sumber http://killvearn.com/blog
Langgan:
Catatan (Atom)









Wira Anak Jawa said...
Memang betul tu... Acer memang bagus.. pakcik hanya off laptop ni masa perjalanan pi dan balik keja je.. kat rumah 'on' 24 jam. Download torent beratus cerita dah.. Takde masaalah pun. Yang penting rajin2 lah sedut abuk2 kat fan tu.. pakai vacuum cleaner.. Komputer jenis lain memang hampeh.. selalu servis orang punya.. bubuh cd je hang atau restart.. lalgi satu computer ni pernah tercampak dari kereta accident.. (tanpa bag)tak rosak apa pun..